Lördag

Sådär ja.

Nu har jag städat lägenheten, diskat och skurat och allt sånt där. Bara en klädhög kvar i sovrummet men den är Jonas så det sparar jag till honom, haha. Blir att det är jag som får städa eftersom det är jag som är ledig, rättvist? Nja, men jag får så mycket fint av honom i return så det spelar ingen roll. Dessutom så gick det fort idag, nästan lite för fort så undrar lite lätt om jag verkligen städat ordentligt? Haha.

Morgonen började med långfrukost eftersom som Jonas började tolv så fick jag sällskap och gjorde inte så mycket förrän han gått hemifrån. Gick ut på en promenad i 50 minuter och lyssnade på peppmusik och drömde mig bort litegrann (den bästa biten med att promenera!) Sen kom jag hem och slappade framför datorn, drack lite cola och gjorde ingenting. Undrar vart den tiden tog vägen? Konstigt nog har den här dagen sprungit fram trots att jag tycker att jag inte gjort ett skit! Äh jag har städat och promenerat i alla fall!

Nu har jag väldigt svårt att släppa allt och slappna av, är lite uttråkad och funderar på vad jag ska göra... Kanske ska man spela något beroende framkallande spel och känna hur nörden i en får leka av sig litegrann? Eller så slår man på en film och degar i soffan, eller alternativt gör något vettigt som att ta hand om sig själv med ett bad och lite piffpuff? Svååårt. Känner liksom ingen som helst motivation till att börja med något, haha.

Imorgon kommer Jonas mamma hit på morgonen och så ska jag klippa henne och Jonas innan han åker till jobbet. Blir att gå upp i tid så att man kan vara pigg till klippandet. Efter det kommer jag att besöka lille Jonas på jobbet och handla massa till lägenheten, vill ha lite nya ljus i pastellfärger , lite fina textiler och annat smått och gott. En annan sak är att vi imorgon troligen kommer bli med diskmaskin! Ni fattar inte vilken befrielse, haha. Ni som har diskmaskin redan tycker väl inte att det är någon big deal, med det ÄR det! Kommer bli så jäkla underbart skönt att slippa den där jävla disken som jämt står på bänken och bygger sig till ett berg och dessutom har en tendens i alla förhållanden att skapa konflikter, haha. Så imorgon blir det lite IKEA shopping med andra ord och sen är det väl absolut ingenting mer inplanerat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0