Kurs reflektion och kontrakt...?

Hemma från kursen nu och ska strax göra mig något litet att äta hade jag tänkt mig. Kursen var helt okej, vissa väldigt bra saker och andra utdragna och onödiga, men nu har jag gått den i alla fall så det känns skönt!

Tycker det är tråkigt bara när vissa människor har en tendens att se ner på oss unga, märktes klart och tydligt på kursen (jag var yngst) och jag vet inte om det svider lite för dem egentligen att jag faktiskt är ung men ändå handleder elever eller vad det egentligen beror på...? De som höll i kursen var jättebra och absolut inte på något vis på det sättet, men vissa som var med slänger ju lite onödiga kommentarer ibland som jag kan tycka är så jäkla töntigt. Jag menar man kan ju även se det på det sättet att jag fakstiskt var den i rummet som hade mest koll på regler och gesällprovet med tanke på att jag är den som har gjort det mest nyligen (2 år sen)

Självklart så handlar det om arbetslivserfarenhet också, men vissa som satt där hade noll koll på saker som jag ändå är 110% säker på för att det fortfarande sitter i ryggmärgen sen skolan, så när det kommer till att lära ut inför prov / användande av skoltermer osv så är jag jäkligt bra på det. Sen är det klart att alla är på olika nivå, men frisöryrket är så speciellt eftersom alla är så olika i arbetssätt och tekninker att det ibland faktiskt inte spelar ett dugg roll om du jobbat i 30, 10 eller 1 år, alla har sina olika kunder och alla är duktiga på olika trender beroende på vad som man själv gillar och också beroende på hur motiverad man är för att alltid fortsätta lära. Det spelar ingen roll hur duktig du är, du kan aldrig säga att du kan "allt" som frisör, för det är omöjligt!

Jaja, spelar ingen roll egentligen men tycker det är tråkigt att man ofta får stämpeln att bara för att man är "ung" så är man inte lika bra... Tror snarare att vi är mer drivna i allmänhet än den äldre generationen (inte alla) men de flesta.

Nu ska jag se till att få något i magen sen ska jag kolla lite grejer vid datorn, fixa saker som ska fixas och invänta Jonas som kommer hem från jobbet om någon timme. Vi har fått ett erbjudande på en lägenhet (första hand!) som vi ska disskutera lite, självklart blir det att tacka ja, ( trots att läget inte är det ultimata) men jag menar det är i princip omöjligt att få en 1a hand i Göteborg så känns helt sjukt ofattbart egentligen, haha! Ska i alla fall prata lite om det sen är det ju inte säkert att man får den, hyresvärden väljer ju efter visningen, men man kan ju alltid hoppas, har ju trots allt stått i kö nu i över 2 år och sökt allt vi kan varje vecka! Spännande! Berättar mer för er sen, blev ett väldigt rörigt inlägg idag kände jag, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0