Dagens middag

Lite efter träning mat a la LCHF, lite fett (eller ganska mycket,haha) och lite protein. Ägg och bacon med andra ord, perfekt efter ett träningspass och när klockan ändå är ganska mycket. Jag vill verkligen att bacon ska vara så knaprigt som det går, gott!








Känner så mycket energi efter första veckan, har inte känt något sötsug alls den här gången (vilket jag gjorde sist) Första två veckorna sist jag körde LCHF var en mardröm, dålig humör och huvudvärk dessutom ett konstant sug efter sötsaker. Den här gången faller det sig mer naturligt och det har bara blivit en del i vardagen, ser till att alltid ha lite turkisk yoghurt och bär både på jobbet och hemma så att jag har något att äta de dagar som jag känner mig extra hungrig! Träningen har varit ganska tuff däremot men det vänder nog snart, kan ju bero på att jag inte hade tränat på dryga 2 månader när jag började förra veckan.

Idag körde jag ett pass på gymmet, blev 25 min kondition och sen körde jag ben, mage och rygg. Lite jobbigt dock såhär efter nyår då alla helt plötsligt ska träna (Inklusive jag såklart, men har inget nyårslöfte ;P) men det blir lite begränsat på gymmet, man kan inte riktigt träna det man har tänkt sig om det inte finns lediga maskiner. Körde mest med fria vikter och ett litet medelpass. Blev 50 minuter sammanlagt och det är alltid något! Känner att man inte får köra för hårt såhär i början med träning och kost då kommer det bara bli för mycket på en gång sen kör det ihop sig!

Den första veckan har jag ätit sånt vi har haft hemma, mest bacon, ägg, lax i ugn, kycklingsallad och lite basgrejer sådär. Imorgon är tanken att vi ska handla hem lite till kyl och frys så dåska jag testa lite nya recept som jag kanske delar med mig av om det blir bra ;)

Hoppas att ni har haft en bra måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0