Träningen avklarad!

Träningen gick så mycket bättre än förväntat! Hade liksom tänkt mig att jag skulle ge upp efter 20 minuter eftersom jag inte tränat ordentligt på över tre veckor. Men jag kände mig faktiskt inte svag som jag trodde konditionsmässigt, musklerna däemot var väl inte lika starka längre... Fick liksom minska det motstånd jag brukar ha på typ alla maskiner. Jag känner mig i alla fall duktig , körde ett relativt hårt pass men har ändå inställningen att börja komma tillbaka nu sakta men säkert så att man inte kör ut sig och hamnar i en svacka igen. Hitta en balans helt enkelt, och med tanke på att jag snart gjort en veckas LCHF så är det bra också att träningen får börja komma in. Har ju känt ett ganska rejält sötsug senaste dagarna som jag har kämpat mot och det har ju liksom inte hjälpt till med att man har den veckan i månaden som kroppen liksom skriker efter godispåsen! Jag har klarat det i alla fall, äter rejäla portioner så att jag inte ska svälta ner mig och bara tappa vatten. Jag gör inte det här för att rasa i vikt som jag har skrivit innan, jag gör det för att bli piggare och må bättre, hitta nyenergi och jobba tillbaka min självkänsla. Sen får man ju helheten på köpet men har liksom slutat med det där att stirra mig blind på vikten som vågen visar, det spelar ingen roll så länge man vet att man mår bra och gör rätt för sig.

Nu har jag nyss ätit ett kvällsmål som var så sjukt gott! Blev LCHF pastan med bacon, grädde och ett knäckt ägg i, låter kanske inte så gott men lite vispande i det så har man en fusk carbonara, mums! Känslan att få äta "pasta", nystart bröd och allt annat gott hemma är faktiskt underbar! Jag lever liksom helt "normalt" med maten egentligen bara att jag äter mer fett och knappt några kolhydrater. Det bästa är ju fan ostrullar med cream cheese i, mums! Såhär på kvällen, jag som är en riktig ost människa klagar ju inte på att man får äta ost i stora lass!

Aja, det luktar svett här så kanske bäst att ta den där duschen nu? Think so.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0