reserier

Jag och Jonas har bestämt oss för att göra en rejäl resa till hösten och försvinna ett litet tag. Vi har pratat längelänge om det men har aldrig riktigt fått tummen ur för att man hela tiden tänkt "tänk om" om alla möjliga saker bland annat jobb. Vi har gått ifrån det nu och tänkt att nämen va fan, livet går faktiskt inte ut på att äta, jobba, sova och samma dag ut dag in. Vi vill göra den här resan medan vi kan och har möjlihet så vi bestämde oss, igår!

Planen har blivit den nu att vi ska jobbajobbajobba och hålla lite hårdare i pengarna då vi kan vara bra på att slösa,haha. Jag har bestämt mig för att spara halva min lön per månad och då kommer jag ändå ha pengar över efter månadens räkningar till att göra lite nöjen, ska liksom dra in på det man slösar på. Alltså så har jag siktat in mig ordentligt nu på att börja spara och det ska faktiskt bli riktigt roligt, jag har drömt om en riktig resa sen en evighet tillbaka så nu är det dags! Jonas kommer ju att kunna ta tjänstledigt från IKEA och jag har planer med mitt arbetsliv men det är fortfarande privat.

Och jag menar den enda skillnaden nu blir att man sparar extra pengar, men kommer ju fortfarande jobba samma schema, ha min semester i sommar och så vidare, sån inga förändringar där ville bara dela med mig, haha.

Det vi har planerat är att åka i slutet okteober/ början november och sen vill vi resa i Asien, vi har gjort olika rutter som förslag men inte riktigt bestämt oss än, några ställen som vi funderar på är Thailand, Vietnam, Malaysia/Singapore och eventuellt Kina/Japan. Vet inte riktigt än men vi tänker massor och vi har ju gott om tid på oss men en sån här resa måste planeras ordentligt!

Nu vet ni och jag har en sol i magen! Jag känner att jag behöver (även om det är långt kvar) en stund i mitt liv att bara komma bort från den här vardagen och få uppleva och njuta. Sen ni så är det hårt jobb och slitsom gäller, haha! Men jag känner att vi har pratat om det här så länge att nu har vi chansen, och som sagt långt tid kvar men det kräver ju sin planering!

Det som gör lite ont i hjärtat dårå.... Vi kommer ju bli bortresta över julen vilket ni kanske tycker låter som en och grej? Men jag har aldrig missat en enda jul med min familj! Och tyvärr så blir det nog den första (och sista, haha) i år, men jag hoppas dem klarar sig, vi har gott om tid att umgås fram tills dess. Nästan ett år ju!

Ville bara dela med mig av detta och även om det är långt fram så är det en rolig grej som jag kommer se fram emot och dela med mig av! Och ingenting är ju såklart bestämt till 100 än men en resa blir det och något i den stilen, sen kan det diffa med datum och länder.

Puss på er :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0