Friday night

Sitter i soffan, ska snart springa in i sovrummet och byta om till mjuka, varma kläder sen ska jag återgå till divanen och tvn. Har nyss betalat alla räkningar som alltid är lika roligt ;p haha nej men kan faktiskt tycka att det är skönt bara att få de ur vägen så slipper man. Har pratat med mamma i telefon också, disskuterat allt från mitt pluggande till julklappar (!) snart dags att ge sig ut i folkmassorna för att kriga om klapparna. Tycker dock att det är otroligt kul att köpa saker och ge bort till andra men jag är lite allergisk mot julstressen och långa köer. Har i alla fall klart för mig vad jag ska köpa till de flesta, det är ganska lätt i år faktiskt.
Jonas och jag kommer nog inte köpa julklappar till varandra i år utan har disskuterat att ta en resa istället, eventuellt om jag får ledigt så kommer det att bli typ världens bästa nyår om allt går enligt planerna... Ska fråga chefen imorgon!

Annars så har jag nyss bokat tågbiljetter hem till Västerås över julhelgen. Känns helt sjukt att julen hamnar så sjukt dåligt i år så att man faktiskt kommer stå och jobba den 23e! Suck... Jag missar julstöket hemma med familjen i år men jag antar väl att det är så det är att vara vuxen, kan bara inte tänka mig att någonsin faktiskt fira julen utan min familj. Bara att inse att någon gång kommer man ju börja fira jul tillsammans och då får man kompromissa :p aja, räkningar betalda, tåg bokat, pratat med mamsen och nu återstår det bara att inta en lite bekvämare position och ligga där resten av kvällen. Jag har ju inte samma tur som er för jag jobbar ju faktiskt imorgon. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0