Så det kan gå när man har brist med saker att skriva om.

Hallå där.
Jag har ledigt idag igen... Kanske undrar om jag inte tycker det är skönt? Klart jag gör det, det enda problemet är att de senaste två lediga dagarna (måndag,tisdag) har jag ändå spenderat på jobbet, dels för att luncha med Therese och dels för att ta itu med lite problems. Så jag har ju ändå varit ledig (dvs) inget betalt så det är ju inte direkt att jag har njutit av måndagen och tisdagen då jag har haft på tok för mycket tankar i mitt huvud och alldeles för många oklara punkter på min lista om vad som ska göras. Jag har med kortfattade ord helt enkelt lagt mycket energi på andra människor och på det sättet faktiskt helt ärligt och egoistiskt tänkt inte riktigt hunnit med mig själv. Därför, ska idag spenderas här i sängen för det är STORM och GRÅTT och REGN (snöade tidigare, tackk för att det slutade i alla fall) vädret är varken promenad väder eller ens att man känner att man vill ta sig ut genom dörren. Så helt ärligt får jag se om jag tar mig iväg till träningen idag eller om jag bara bosätter mig här vid datorn och lägger tankar på sånt som ska ur vägen och sen bara läser min braiga bok som jag läser. Bara vara helt enkelt, det tycker jag låter som en bra idé då jag faktiskt jobbar sen torsdag, fredag, lördag och söndag så ni ska inte tro att jag inte jobbar alls, jag har ju som sagt en 50% tjänst för tillfället så det ser ut så då.

Usch vad trött och omotiverad man blir till allt när det är sånt här väder, det är redan mörkt känns det som. Hade solen lyst hade jag mer än gärna stoppat i hörlurarna och gått en sväng i spåret, men jag ska ligga här med min bok. Läser förövrigt just nu Elsas mode av Sofi Fahrman. Åh den är så bra! Jag har inte ens öppnat en bok på jättelänge och nu kommer jag ihåg hur det känns när man inte ens kan slita sig och bara vill läsa hela tiden. Underbart! Det gillas!

Förövrigt mina vänner så skäms jag lite över hur jag ser ut idag, bilden får tala för det, men på något sätt är det så jäkla skönt att inte bry sig ett skit vissa dagar, och Jonas är inte hemma så han behöver inte se mig för den delen heller. Jag ska bara ligga här idag, vara lite ful och läsa min bok och det sätter jag punkt för nu.

Men helt ärligt gott folk, jag vet att  ni bara trånar i att få veta vart dagens outfit kommer ifrån, den är ju förjäkla glammig! Hett tips till nästa utgång, ha på er en GlennGlenn&Glenn tisha, nyaste moooodet! Gärna 90-tals slingan i luggen också, it's coming back!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0