Sjuk, uttråkad och en miljon tankar.

Hallå där!
Är ledig idag, imorgon och även på måndag, hade varit riktigt skönt om det inte var så att jag var sjuk. Hatar verkligen att ligga och snora, sova dåligt och känna mig rastlös varenda minut på dygnet. För när man är sjuk så har man så mycket vilja till att göra saker men absolut ingen ork. Så tråkigt att bara ligga här i sängen med datoorn, har nog kllat igenom varenda blogg som jag brukar läsa och till och med några där till. Jonas har också åkt på förkylningen så jag har sovit dåligt inatt av att han har legat och snorat, haha. Han har nog stört sig på mig med men det blir ju så när  man är sjuk, plus att jag har vaknat av mina egna snarkningar! Har aldrig tidigare hänt visste inte ens att jag kunde snarka ;P Men har man svårt och andas är det väl inte så konstigt.

Skulle ha hittat på något med Khim idag, typ bara haft en myskväll och snackat massa skit, kanske gått ut. Men jag kan verkligen inte hur mycket jag än vill, för så fort jag rör på mig, börjar sminka migooch klä på mig anständiga kläder så börjar ögonen rinna och hela huvudet känns som om det vore fyllt med bly. Orkar inte ens ta  mig till affären, får försöka med det senare. Jonas är duktig och jobbar ändå idag och då kan väl jag åtminstonde försöka hitta kraft till att röra mig mot affären så att han kan få mat ikväll ;P Det är i alla fall melodifestivalen som man kan ruttna till men det är inte direkt kul att kolla på själv (Jonas är väl hemma runt 21).

Har kollat runt lite på utbildningar. Funderar på att börja plugga, eftersom jag nu ändå bara har 50% arbete så kan man ju kolla upp vad man skulle behöva för ämnen för olika utbildningar så kan man ju läsa på distans bara enstaka ämnen samtidigt som man jobbar. Men jäklar vad man märker att man har tappat hur man pluggar, en gång i tiden var jag smart, nu känner jag mig helt tom, för börja läsa lite fler böcker och väcka hjärnan till liv igen ;)
Utbildningen som jag funderar på är sjukgymnastprogrammet, har kommit på att jag nog vill jobba inom friskvård. Känner att frisör är roligt samtidigt som jag vet att det inte är det som jag vill göra hela livet. Dock känns det fett nervöst att lämna något som man kan och är duktig på och börja om på nytt, lära sig mediciner och anatomi, haha jag tycker att det låter riktigt kul samtidigt som jag faktiskt är rädd för att jag skulle vara värdelös på det. Så mycket tankar i mitt huvud just nu om vad jag ska göra med livet och tusen saker till, suck! Skitjobbigt ju! Hur fan ska man veta vad man vill? Måste rådfråga familj och sambon min. Sjukgymnast är i alla falll bara tre år så jag känner ju att man inte lägger allt för många år på det, sen är det det här med om det finns jobb, tänk om man pluggar tre år med tight ekonomi och sen finns det inga jobb! Gaaah! Alla dessa tankar ;P Dock har jag ju inte direkt haft turen med frisörjobben heller så kan ju inte säga att det kan bli sämre ;P

Aja, nog med mina tankar. Jag har tråkigt idag. Klockan är 13.32 och jag vet inte vad jag väntar på? Kanske borde ringa mor min, hon har alltid bra saker att säga och eftersom hon är lärare så kanske hon kan hjälpa mig med hur jag ska ta tag i dessa kurser. Behöver nämligen MatteB och NaturkunskapB, jag kan inge matte lägre, har liksom raderat det för att jag tycker att det är så fruktansvärt tråkigt!  Haha. Hur ska detta gå?
Jag ska ringa mamma, hon är klok hon!

Ha en bra lördag!

Kommentarer
Postat av: cämil

ja ring mamma tycker jag! det gör alltid jag när jag funderar på saker. jag tycker det låter fett kul att plugga till sjukgymnast! det skulle du ju passa jättebra som!! vi kan sitta och smsa lite om mello ikväll, niklas kommer hit till askö och kollar med mig och daniel :D

2011-02-12 @ 17:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0