Sjuk

Idag ska jag kurera mig, jag ska ligga i soffan, dricka te, ta mig till apoteket för att se till att det här inte blir värre. Jag har inte varit sjuk sen innan jul så det är väl en självklarhet att man blir det nu när man börjar nya jobbet imorgon. Som tur är har det liksom inte brytit ut riktigt ordentligt, utan har varit såhär halv snorig, nysig och lite småont i halsen senaste tre dagarna, så får ju hoppas på att det inte bryter ut heller. Tror att jag inte känner av det så farligt mycket för att jag intalar mig själv att jag är helt frisk och ligger inte och tycker synd om mig själv ;P Idag blir väl första dagen som jag håller mig till soffan med tanke på att igår var jag ute och sprang så då är jag väl tvungen till vilan idag ;)

Igår var en riktigt bra dag! Vaknade i tid, Jonas jobbade så jag promenerade till spåret och sprang 5 km en lagom runda för en lördag morgon :) Så härligt! Efter det satt jag mig på balkongen i solen och njöt. När Jonas kom hem gick vi till Ica maxi och handlade lite gott till kvällen så handlade vi även en grill till balkongen! Ikväll ska vi ha grillpremiär! Det ger ju sommarkänslor som bara den, fick bli en elgrill då det passar bäst på balkongen, kan tänka mig att det inte är så populärt i lägenhetshus om man skulle grilla som vanligt.

Annars har jag inget intressant på hjärtat, imorgon börjar mitt nya jobb och heltidsvecka. Tror nog jag kommer vara lagom slut då jag inte jobbat heltid sen januari, har ju blivit van vid 25h/v men det ska bli så skönt att jobba heltid igen! Nackdelen är nog bara att man kommer vara som en zombie hemma första veckan då det kommer vara så mycket nya intryck och mycket nya saker att lära på nya jobbet att man kommer däcka så fprt man kommer hem ;P
Men kul ska det bli!

Nu ska jag underhålla mig med lite serier eller någon film tror jag nog.
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0